PK Vlaams Brabant Estafetten 27 08 2017

• Posted on: 27 August 2017

PK Aflossingen 27 augustus: Een succes voor Atletiekclub Pajottenland.

Zondag 27 augustus organiseerde onze club het provinciaal kampioenschap aflossingen. Dit werd voor ACP zowel op organisatorisch als op sportief vlak een groot succes. Met maar liefst 48 deelnemende ACP ploegen aan de start, 12 provinciale titels en 5 ereplaatsen (4 zilveren en 1 bronzen medaille) deden wij het niet slecht op onze eigen piste. Maar zonder de organisatie en medewerkers had deze dag nooit zo vlot verlopen waarvoor nu al een bedankje.

Al vroeg ‘morgens waren onze vrijwilligers aanwezig op de club om alles in gereedheid te brengen voor het eerste kampioenschap dat plaatsvond op onze piste te Gooik. Alles was goed voorbereid waardoor de 24 juryleden goed ontvangen werden en onze medewerkers goed wisten wat te doen.

Ook de atleten waren goed voorbereid, bij de jeugd werd er dit jaar goed geoefend op de aflossingen en dit zou dan ook later op de dag zijn vruchten afwerpen.

De weergoden waren ons goed gezind, de zon was van de partij net als vele atleten en supporters. Alles aanwezig dus om er een top editie van te maken.

Het eerste nummer op de planning waren de 4x100 meters, de cadetten meisjes  Tine, Jana, Lotte en Kato mochten de spits afbijten. Gevolgd door onze alle categorieën ploeg met Fee, Laurien, Marie ( die op het laatste moment gekwetste Amber verving )en Lies, zij behaalden een mooie 4e plaats. Onze 4x100 mannen Christophe ( die al even geen piste meer gezien had), Mathias, Jonas en Ruben bezorgden ACP de eerst provinciale titel van de dag.

Maar liefst 12 ACP ploegen namen deel aan de 4x60m en met succes, bij de benjamins meisjes liepen Lore, Sofia, Maïté, Camille naar een mooie 2e plaats, maar ook Kato, Aline, Juliette, Eloise en Ella, Fleur, Eline, Emma konden het stokje over de finish brengen.  Bij de benjamins jongens konden Jago, Siebe, Siebe, Wout de 4e tijd afklokken gevolgd door Senne, Rune, Louca, Robbe waarbij de stok eventjes de grond raakte maar nog snel opgeraapt kon worden en Mathias, Arne, Anton en Niels.

Bij de pupillen meisjes waren het Lotte, Noah, Diewke, Lentel en Ilaria, Pauline, Merel, Kirby die onze kleuren verdedigden met een mooie 8e en 6e plaats. Maar liefst 4 ploegen pupillen mannen aan de start met Yaron, Rune, Felix, Tobias en Giele, Wouter, Xander, Tibo en ook Jorre, Joren, Sander, Senne die hun beste beentje voor zetten maar ook niet te vergeten bram, Lars, Bjarne, Aldo die als 4e over de finish kwamen.

Bij de miniemen werden er 80 meters gelopen, bij de meisjes door de last minute samengestelde ploeg Amelie, Luna, Lola-lize en Fien. Bij de jongens door Leon, Jules, Remco en Luca Inion die achter onze provinciale kampioenen en nieuwe clubrecordhouders Chiel, Arne, Noam en Luca d’haese finishten.

Terug naar de iets groteren van onze club, op de 4x800m deden bij de meisjes Birthe, Nina, Ellen en Alice en bij de jongens Kilian, Jonas, Arne en  Jarne hun uiterste best. De masters vrouwen Liesbeth, Greet, Leatitia en Cindy mochten op deze afstand een zilveren plak mee naar huis nemen net als Niels, Jeroen, Wouter en Lode  bij de mannen alle categorieën. Onze masters mannen Bart, Denis, Rudy en Jurgen mochten na hun 4x800 het hoogste schavotje betreden.

Onze spurters kwamen met de 4x200m nog een 2e keer aan de start, bij de vrouwen werden  Fee, Laurien, Marie en Jana nogmaals 4e. De mannen alle categorieën Christophe, Mathias, Jonas en Ruben mochten zich na de 4x200 dubbel provinciaal kampioen noemen.  Ook een masterploeg aan de start op dit nummer, meerkamper Koen, Peter, Fréderic en Eric namen een voorbeeld aan de alle categorieën ploeg en werden kampioen.

Bij de 3x600m stonden weer heel wat atleetjes klaar. Hier zorgden Benjamins Camille, Sofia en Lore voor nog een titel voor ACP en dit in een clubrecord. Ook miniemen Noam, Chiel en Leon gingen met het clubrecord lopen alsook met de provinciale titel. Een bronzen medaille was er voor Siebe, Siebe en Nordin bij de benjamin jongens. Maar ook Kato, Eloise, Maite, Ella, Fleur, Emma, Aline, Julliete, Eline, Jago, Louca, Senne, Wout, Rune, Robbe, Noah, Diewke, Lentel, Amber, Pauline, Lotte, Kirby, Merel, Ilaria, Rune, Yaron, Felix, Xander, Wouter, Sander, Lars, Bjarne, Aldo, Bram, Jorre, Tibo, Luca, Jules en Jules zetten hun beste beentje voor, de ACP toekomst is verzekerd!

Op het voorlaatste nummer van de dag, de 4x400m kwamen bij de vrouwen Febe, Sofie, Hanne en Annelies aan de start en bezorgden ACP de 8e titel van de dag. Dit was niet de laatste want ook onze masters, Leatitia, Greet, Liesbeth en Cindy behaalden goud op de 4x400m. De masters mannen hadden gezien hoe het moest en dus legden Koen, Peter, Fréderic en Eric beslag op de eerste plaats. Rupert, Rudy, Bart en Denis volgden in hun spoor en mochten tevreden zijn met het zilver.

Tot op het laatste nummer, de 4x1500m bleef ACP het goed doen. Zo liepen Jeroen, Robbe, Stijn en Jonas naar een nieuw clubrecord en mogen ze zich de beste van Vlaams Brabant noemen. Ten slotte bezorgden masters Rupert, Hans, Kurt en Yves onze club het laatste en 12 schildje van de dag.

Bedankt aan het bestuur voor de organisatie, de trainers, ouders/supporters, de vrijwilligers zonder wie dit niet mogelijk was en natuurlijk ook dikke merci aan alle atle(e)t(j)e(s)n voor jullie inzet en prestaties!

Jullie verslaggeefster Sofie Devillé

Klik HIER voor de uitslagen