Cross Cup Roeselare : ACP haalt sterk uit !

• Posted on: 28 November 2016

Cross Cup Roeselare : ACP haalt sterk uit !

De meesten onder ons hebben zich uitgeleefd op de cross van Vilvoorde (zie verslag) - slechts een beperkt aantal ACP'ers trok naar het West-Vlaamse Roeselare waar de tickets voor het EK werden uitgedeeld.  De Belgische top was dus aanwezig op een aantal enkelingen na want dit jaar stond ook de zeer begeerde, internationale warandeloop in Tilburg op het programma.

Lore Langhendries was de enige die bij de jeugd onze kleuren verdedigde en ze behaalde een zeer knappe 4de plaats bij onze benjamins meisjes 2008.

Het was wachten tot de cadetten jongens om opnieuw onze stem boven te halen.  Tussen al dit Belgisch geweld kwam Jonas Wauters als 34ste over de meet.  Knap werk geleverd !

Voor Robbe Pletinckx was het een kleine off-day hoewel hij in het begin van de wedstrijd mooi vooraan meeliep, moest hij in de tweede wedstrijdhelft enkele atleten laten gaan. Normaal is top-8 zeker binnen zijn bereik maar het eetfestijn zat nog duidelijk in zijn kleren.

Dit ondervond ook Jonas Sergooris die wel een snelle start kende maar al snel de betere atleten moest laten gaan.  Vrijdag lag hij nog ziek in bed. Zijn 19de plaats is dan zeker niet slecht gezien de omstandigheden maar met frisse benen is hij de top-15 waard en misschien wel meer.

In de korte cross baande Jeroen Mordijck zich een weg in het grote geweld.  Aangezien ze amper 2800m moesten afleggen en het parcours er dit jaar zeer droog bij lag, ging het er ook zeer snel aan toe (net als alle andere wedstrijden trouwens), was de tijd om verschil te maken miniem en kwamen ze dan ook in massa toe.  Jeroen kwam als 30ste over de meet .

Febe Pardaens kwam voor een plaats op het podium - en ze heeft het ook gehaald.  Na een boeiende wedstrijd voor de plaatsen 2 tot 4 had zij nog de meeste reserves en behaalde ze - zij het wel nipt - de tweede plaats.  Of ze hiermee zeker is voor een selectie voor het EK in Sardinië over 2 weken zullen we pas maandagavond weten maar de kans is klein dat er een juniorenploeg zal worden opgesteld. Het zou nochtans een mooie leerschool zijn voor de jongere atleten.

In dezelfde wedstrijd liep Cindy Van Den Bossche als 6de master over de meet.  Meer zit er momenteel niet in wetende dat ze weken voor haar zieke papa heeft gezorgd en dus zowel fysisch als mentaal momenteel kracht ontbreekt om dezelfde prestaties neer te zetten als vorig jaar.  Maar langzaam en zeker zal zij terugvechten - toch knap werk geleverd.

Hetzelfde gold voor haar echtgenoot Rudy De Coster die in de categorie masters 31ste werd , een wedstrijd waar ze massaal aan de start stonden.